Ponukové konanie
Vyhlásenie
2. kola ponukového konania na speňaženie hnuteľného majetku úpadcu –
osobné
motorové vozidlo ŠKODA, Octavia – dňom 01.04.2025
I & R
KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s.,
ako súdom ustanovený správca v konkurznej veci
úpadcu: REPROservis Kováč, s.r.o. v
konkurze, so sídlom K sihoti
201/1, 033 01 Podtureň, IČO: 36 704 393, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro,
vložka č.: 18307/L (ďalej len „Úpadca“), vyhlasuje dňom 01.04.2025 na
základe záväzného pokynu uloženého veriteľským výborom Úpadcu v zložení: Slovenská konsolidačná, a. s., so sídlom
Cintorínska 21, 814 99 Bratislava, IČO: 35 776 005 (predseda veriteľského
výboru), Sociálna poisťovňa – ústredie, so sídlom 29. augusta č. 8 a 10,
813 63 Bratislava, IČO: 30 807 484 (člen veriteľského výboru), Tatra-Leasing,
s.r.o., so sídlom Hodžovo námestie 3, 811 06 Bratislava, IČO: 31 326 552
(člen veriteľského výboru) (ďalej spolu len „Veriteľský výbor“ alebo „Príslušný orgán“) druhé kolo ponukového konania na speňaženie hnuteľného majetku
Úpadcu zapísaného
do všeobecnej podstatu nezabezpečených veriteľov
Úpadcu, v znení jeho doplnenia zverejneného v Obchodnom vestníku MS
SR č. 105/2024, pod značkou záznamu K029794 dňa 31.05.2024, zapísaného pod
súpisovou položkou majetku por. č. 6.
Predmetom speňaženia v tomto
ponukovom konaní je nasledovný hnuteľný majetok Úpadcu:
(i)
Súpisová položka majetku por. č. 6:
Hnuteľná vec:
nákladné motorové vozidlo – ŠKODA, Octavia 1 Z, VIN: TMBGS21ZX82120910,
EČV: LM760BJ, druh karosérie: BB skriňová dodávka, farba: šedá metalíza;
Súpisová hodnota (aj mena): 2.500,- Eur, stav: havarované (ďalej len „Predmet speňaženia“).
Spôsob
speňaženia:
Správca speňaží
Predmet speňaženia v ponukovom konaní, ktoré zorganizuje podľa ustanovenia
§ 92 ods. 1 písm. d) zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze
a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZKR“) za podmienok stanovených nižšie.
Na zmluvu,
ktorou Správca speňaží Predmet speňaženia sa budú primerane vzťahovať
ustanovenia
§ 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších
predpisov (ďalej len „ObchZ“)
o kúpnej zmluve, pričom Predmet speňaženia Správca prenechá víťaznému
záujemcovi, resp. víťazným záujemcom ako „stojí
a leží“.
V prípade, že druhé
kolo ponukového konania nebude vo vzťahu k Predmetu speňaženia úspešné, Správca
zorganizuje tretie kolo, prípadne, štvrté a piate kolo ponukového konania na
speňaženie Predmetu speňaženia. V prípade, ak v zmysle vyššie uvedeného ani v
poradí piate kolo ponukového konania na speňaženie Predmetu speňaženia nebude
úspešné, Správca sa obráti na Príslušný orgán so žiadosťou o uloženie nového
záväzného pokynu na speňaženie Predmetov speňaženia alebo udelenie súhlasu s
ich vylúčením.
Vyhlásenie ponukového konania:
Ponukové konanie
Správca vyhlási formou oznámenia zverejneného v Obchodnom vestníku MS SR a
internetovom portáli Správcu www.irkr.sk v sekcii Oznamy. Zároveň Správca
zverejní na internetovom portáli www.autobazar.eu a www.bazos.sk inzerciu s
odkazom na oznámenie na webovom sídle Správcu.
Lehota na
doručenie ponuky je pätnásť (15) kalendárnych dní od vyhlásenia príslušného
kola ponukového konania. Dňom vyhlásenia ponukového konania je deň vyhlásenia
uvedený v oznamoch, t. j. 01.04.2025.
Podmienky ponukového konania:
Na požiadanie
Správca poskytne záujemcom ďalšie nevyhnutné informácie k ponukovému
konaniu, a to telefonicky na tel. č.: +421 908 989 977 alebo e-mailom: zilina@irkr.sk.
Podmienkou
podania ponuky do ponukového konania je (i) doručenie písomnej záujemcom
vlastnoručne podpísanej ponuky v slovenskom jazyku v lehote na
predkladanie ponúk, v ktorej (a) bude
identifikovaný záujemca (predkladateľ ponuky- (i) pri fyzickej osobe: meno,
priezvisko, bydlisko, rodné číslo, podpis; (ii) pri fyzickej osobe
podnikateľovi: meno, priezvisko, bydlisko, miesto podnikania, rodné číslo, IČO,
DIČ, IČ DPH (pokiaľ boli pridelené), vlastnoručný podpis fyzickej osoby
podnikateľa; (iii) pri právnickej osobe: obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH
(pokiaľ boli pridelené) podpis štatutárneho zástupcu spôsobom uvedeným vo
výpise z obchodného registra, (b) bude označený Predmet speňaženia, na
ktorý sa ponuka vzťahuje, (c) bude uvedená kúpna cena v eurách, ktorú záujemca za nadobudnutie Predmetu speňaženia
ponúka, (d) budú uvedené kontaktné údaje záujemcu (e-mailová adresa
a telefónne číslo), (e) bude
pripojený doklad o zložení zábezpeky na kúpnu cenu a (ii) zloženie zábezpeky
na ponúknutú kúpnu cenu za Predmet speňažovania, pričom zábezpeka musí byť pripísaná na účet Úpadcu najneskôr v
posledný deň lehoty na doručovanie ponúk, t. j. dňa 16.04.2025 do 16:00
hod., vo výške 500,- Eur za Predmet speňažovania.
Záujemca
doručením ponuky Správcovi vyjadruje svoj súhlas s podmienkami ponukového
konania ako aj s tým, že v prípade porušenia záväzku (a) riadne
a včas doplatiť zostatok kúpnej ceny za Predmet speňaženia a/alebo (b)
uzavrieť kúpnu zmluvu, sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu v sume zloženej
zábezpeky. Doručením ponuky záujemca zároveň vyjadruje súhlas s výškou
zmluvnej pokuty a túto nepovažuje za rozpornú s dobrými mravmi.
Správca bez
zbytočného odkladu vráti záujemcovi zloženú zábezpeku na bankový účet uvedený
v ponuke, ak
(i)
ponuka záujemcu nebola
vyhodnotená ako víťazná, resp. nebola schválená Príslušným orgánom; alebo
(ii)
záujemca ešte pred uplynutím
lehoty na predkladanie ponúk doručí do kancelárie správcu oznámenie
s úradne osvedčeným podpisom, že berie svoju ponuku späť.
Na ponuku
záujemcu, ktorá nebude spĺňať podmienky ponukového konania alebo bude do
kancelárie správcu doručená oneskorene, sa v ponukovom konaní nebude
prihliadať.
Kúpna cena:
O víťazstve
v ponukovom konaní rozhoduje najvyššia ponúknutá kúpna cena za Predmet
speňaženia. Správca je
povinný prijať najvyššiu ponúknutú kúpnu cenu za Predmet speňaženia bez
možnosti jej odmietnutia a túto predložiť Príslušnému orgánu na schválenie.
V prípade,
ak by v príslušnom kole ponukového konania boli Správcovi doručené dve
alebo viac rovnakých najvyšších ponúk za konkrétny Predmet speňaženia, víťaznou
sa stáva ponuka, ktorá bola do kancelárie Správcu doručená najskôr.
Účtom Úpadcu pre
účely zloženia zábezpeky, kúpnej ceny, resp.
akýchkoľvek ďalších platieb pre účely ponukového konania sa rozumie účet správy konkurznej podstaty
Úpadcu, č. účtu v tvare IBAN: SK24
1100 0000 0026 2312 8392, vedený
v bankovej inštitúcií Tatra banka, a.s., (ďalej
len „Účet”).
Vyhodnotenie ponukového konania:
Ponukové konanie
vyhodnotí Správca do troch (3) kalendárnych dní od uplynutia lehoty na podanie
ponúk. O vyhodnotení ponúk Správca spíše úradný záznam. Víťaznú ponuku pre Predmet
speňaženia, ku ktorému bola v príslušnom kole ponukového konania doručená
ponuka, Správca predloží Príslušnému orgánu na schválenie do troch (3)
kalendárnych dní odo dňa vyhodnotenia ponukového konania podľa predchádzajúcej
vety. Príslušný orgán schváli alebo neschváli Správcom predloženú víťaznú
ponuku a písomne o tom informuje Správcu do pätnástich (15) kalendárnych dní od
predloženia žiadosti o schválenie Správcom.
V prípade, že
lehota uvedená v predchádzajúcej vete tohto bodu márne uplynie, má sa za to, že
Príslušný orgán predloženú víťaznú ponuku neschvaľuje.
V prípade,
ak Príslušný orgán víťaznú ponuku neschváli alebo sa víťazná ponuka bude
považovať za neschválenú podľa predchádzajúcej vety, predložená víťazná ponuka
sa považuje za odmietnutú a Správca je povinný vyhlásiť ďalšie kolo
ponukového konania.
Pri vyhodnotení
ponukového konania Správcom rozhoduje najvyššia ponúknutá kúpna cena za Predmet
speňaženia. Konečné prijatie najvyššej ponúknutej kúpnej ceny za Predmety
speňaženia podlieha písomnému schváleniu Príslušného orgánu, ktorý je oprávnený
víťaznú ponuku odmietnuť aj bez udania dôvodu.
Záujemcu, ktorý
sa stal víťazom ponukového konania a ktorého ponuku schváli Veriteľský výbor
ako Príslušný orgán, Správca vyzve na uzatvorenie kúpnej zmluvy pod podmienkou,
že kúpnu cenu ponúknutú za konkrétny Predmet speňaženia zaplatí v prospech Účtu
najneskôr ku dňu podpisu kúpnej zmluvy, a to v lehote určenej Správcom, ktorá
nesmie byť kratšia ako 15 (pätnásť) kalendárnych dní, ibaže víťaz ponukového
konania výslovne písomne oznámi Správcovi, že žiada o skrátenie tejto lehoty.
Ak úspešný
záujemca kúpnu cenu nezaplatí v súlade s podmienkami podľa bodu 8.3 vyššie
alebo v lehote stanovenej Správcom neuzavrie kúpnu zmluvu, na víťaznú ponuku sa
neprihliada a Správca je povinný požiadať Príslušný orgán o udelenie nového
záväzného pokynu na speňaženie tých z Predmetov speňaženia, ktoré mali byť
speňažené na základe tejto kúpnej zmluvy.
Záverečné ustanovenia:
Toto
ponukové konanie nie je verejnou súťažou alebo verejným prísľubom podľa
príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, ani verejnou obchodnou súťažou
alebo verejným návrhom na uzatvorenie zmluvy podľa príslušných ustanovení
ObchZ.
Správca si
vyhradzuje právo príslušné kolo ponukového konania kedykoľvek zrušiť.
Ponuky na
speňaženie Predmetov speňaženia predkladá záujemca na adresu sídla Správcu: – „I & R KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., Šoltésovej 2, 811 08 Bratislava“ pričom ponuka musí byť doručená najneskôr do 16.04.2025 do 16:00 hod.,
v zapečatenej nepriehľadnej obálke, na prednej strane ktorej záujemca
výrazným typom písma uvedie „Ponukové
konanie – predaj motorové vozidlo OCTAVIA – REPROservis Kováč, s.r.o. v
konkurze – NEOTVÁRAŤ!!!“.
Na ponuku, ktorá
nebude spĺňať stanovené podmienky alebo bude doručená oneskorene, sa nebude prihliadať.
I
& R KONKURZY A
REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., správca