Ponukové konanie
Vyhlásenie
3. kola ponukového konania na speňaženie hnuteľného majetku úpadcu
Globaltrading Slovakia, s. r. o. – dňom 18.03.2025
I & R KONKUZRY A REŠTRUKTURALIZÁCIE,
k. s.,
so sídlom Šoltésovej 2, 811 08 Bratislava, IČO: 36 865 265, zapísaná v Obchodnom
registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sr, vložka č. 841/B
a v zozname správcov Ministerstva spravodlivosti SR pod č.
S 1436 (ďalej len „Správca“) ako správca úpadcu Globaltrading
Slovakia, s. r. o., so sídlom SNP 391/6, 044 42 Rozhanovce, IČO: 44
377 134, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel:
Sro, vložka č. 58806/V (ďalej len „Úpadca“), na základe záväzného pokynu
príslušného orgánu vyhlasuje dňom 18.03.2025 tretie kolo ponukového
konania na speňaženie hnuteľného majetku Úpadcu zaradeného do súpisu
oddelenej podstaty zabezpečeného veriteľa EOS KSI Slovensko, s.r.o., so
sídlom Prievozská 2, 821 09 Bratislava, IČO: 35 724 803 (ďalej len „Zabezpečený
veriteľ“) zverejneného v Obchodnom vestníku MS SR č. 38/2024 pod zn.
záznamu K010141 dňa 22.02.2024, v znení doplnenia a aktualizácie
zverejnenej v Obchodnom vestníku MS SR č. 111/2024 pod zn. záznamu K031412
dňa 10.06.2024 a v znení aktualizácie zverejnenej v Obchodnom
vestníku č.24/2025 pod zn. záznamu K005263 dňa 05.02.2025 pod súp. položkami
majetku s por. č. 20 a 21.
Predmet speňaženia
Predmetom speňaženia v tomto
ponukovom konaní je nasledovný hnuteľný majetok Úpadcu:
i)
Porcovacia linka
na kurčatá Compact CU 9000; Rok výroby:
2019; Sériové číslo: 05/2019; Výrobca: MEYN Poultry processing solutions,
Holandsko; Stav opotrebovanosti: primerane veku; Súpisová hodnota (aj mena): 71.250,00,-
Eur;
ii)
Automatická
formátovacia linka LTHF-400XDTE,
Rok výroby: 2020; Sériové číslo: 3132001; Výrobca: Jinan Hiwell Machinery Co.,
LTD., Čína; Stav opotrebovanosti: primerane veku; Súpisová hodnota (aj mena): 19.920,00,-
Eur
(ďalej len „Predmety speňaženia“).
Spôsob speňaženia
Správca speňaží Predmety speňaženia
v ponukovom konaní, ktoré zorganizuje podľa ust. § 92 ods. 1 písm. d)
zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii
a o zmene a doplnení zákonov v znení neskorších predpisov a doplnení
(ďalej len „ZKR“), pričom každý jeden z Predmetov speňaženia sa bude
speňažovať samostatne.
Na zmluvu/zmluvy, ktorou/ktorými
správca speňaží Predmety speňaženia sa budú primerane vzťahovať ustanovenia §
588 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších
predpisov a doplnení (ďalej len „OZ“) o kúpnej zmluve, pričom Predmety
speňaženia Správca prenechá víťaznému záujemcovi/záujemcom ako stoja a ležia.
V prípade, že sa v druhom kole
ponukového konania Predmety speňaženia nespeňažia, resp. sa nespeňažia všetky,
Správca zorganizuje tretie kolo, prípadne ďalšie, až do doby, kým nedôjde k
speňaženiu všetkých Predmetov speňaženia alebo kým mu príslušný orgán neudelí
iný záväzný pokyn. Predmetom speňaženia v treťom a ďalších kolách budú len tie
z Predmetov speňaženia, ktoré sa nepodarilo speňažiť v predchádzajúcom kole.
Vyhlásenie ponukového
konania:
Ponukové konanie správca vyhlásil
formou oznámenia zverejneného v Obchodnom vestníku MS SR a na
internetovom portáli správcu www.irkr.sk.
Zároveň správca zverejnil na internetovom portáli www.bazos.sk inzerciu s odkazom na oznámenie na webovom sídle Správcu.
Lehota na doručenie ponuky je tridsať
(30) kalendárnych dní od vyhlásenia príslušného kola ponukového konania.
Podmienky ponukového
konania
Podmienkou podania ponuky do
ponukového konania je predloženie písomnej ponuky záujemcu
o konkrétny z Predmetov speňaženia opatrenej vlastnoručným podpisom,
s uvedením výšky ponúkanej kúpnej ceny, údajov záujemcu (pri FO – meno,
priezvisko, bydlisko a dátum narodenia, prípadne miesto podnikania
a IČO, a pri PO – obchodné meno, sídlo a IČO), kontaktných
údajov záujemcu (e-mail, tel. č.) a čísla účtu záujemcu a zloženie
zábezpeky vo výške 10.000,- Eur na ponúknutú kúpnu cenu za
konkrétny z Predmetov speňaženia, ku ktorému záujemca predkladá ponuku, pričom zábezpeka
musí byť pripísaná na účet Úpadcu najneskôr v posledný deň lehoty na
doručovanie ponúk, t. j. najneskôr dňa 16.04.2025.
Záujemca doručením ponuky Správcovi
vyjadruje svoj súhlas s podmienkami ponukového konania ako aj s tým, že v
prípade porušenia záväzku a) riadne a včas doplatiť zostatok kúpnej ceny za
Predmet/Predmety speňaženia a/alebo b) uzavrieť kúpnu zmluvu, sa zaväzuje
uhradiť zmluvnú pokutu v sume zloženej zábezpeky. Doručením ponuky záujemca
zároveň vyjadruje súhlas s výškou zmluvnej pokuty a túto nepovažuje za rozpornú
s dobrými mravmi.
Záujemca je oprávnený do ponukového
konania predložiť iba jednu ponuku na rovnaký Predmet speňaženia. V prípade
podania viacerých ponúk rovnakým záujemcom na rovnaký Predmet speňaženia sa na
neskoršie doručenú ponuku neprihliada.
Správca bez zbytočného odkladu vráti záujemcovi
zloženú zábezpeku na bankový účet uvedený v ponuke, ak:
i) ponuka
záujemcu nebola Správcom vyhodnotená ako víťazná; alebo
ii) Zabezpečený
veriteľ Správcom predloženú víťaznú ponuku neschváli.
Na ponuku záujemcu, ktorá nebude
spĺňať podmienky podľa tohto pokynu alebo bude do kancelárie Správcu doručená
oneskorene, sa v ponukovom konaní nebude prihliadať.
Správca umožní obhliadku Predmetov
speňaženia dňa 31.03.2025 o 12:00 hod., s miestom stretnutia
SNP 6, Rozhanovce, pred vstupnou bránou do areálu Úpadcu. Záujemcovia
o obhliadku sú povinní potvrdiť Správcovi účasť na obhliadke najneskôr do
16:00 hod. dňa 28.03.2025.
Kúpna cena
O víťazstve v príslušnom kole
ponukového konania rozhoduje najvyššia ponúknutá kúpna cena za každý jeden z
Predmetov speňaženia. Správca je povinný prijať najvyššiu ponúknutú cenu v
danom kole ponukového konania za každý z Predmetov speňaženia.
Kúpna
cena ponúknutá v ponuke sa považuje za kúpnu cenu bez DPH, a to bez ohľadu na
spôsob jej uvedenia. Úpadca nie je platcom DPH.
V
prípade, ak by v príslušnom kole ponukového konania boli Správcovi doručené dve
alebo viac rovnakých najvyšších ponúk za Predmet/Predmety speňaženia, Správca
bezodkladne vyzve všetkých záujemcov, ktorí predložili tieto ponuky, na
zvýšenie ponúk v lehote do piatich (5) kalendárnych dní, pričom ako víťaznú
Správca vyhodnotí najvyššiu dodatočne predloženú ponuku. V prípade, ak z
dodatočne predložených ponúk budú dve alebo viac rovnakých najvyšších ponúk
alebo v prípade, ak ani jeden z vyzvaných záujemcov nenavýši svoju ponuku,
víťaznou sa stáva ponuka, ktorá bola do kancelárie Správcu doručená najskôr v
pôvodnej lehote na predkladanie ponúk.
Za predpokladu splnenia všetkých
podmienok vyhláseného kola ponukového konania vrátane zloženia zábezpeky,
Správca prijme najvyššiu ponúknutú kúpnu cenu za každý jeden z Predmetov
speňaženia.
Účtom Úpadcu pre účely zloženia
zábezpeky, kúpnej ceny, resp. akýchkoľvek ďalších platieb pre účely ponukového
konania sa rozumie účet správy konkurznej podstaty Úpadcu, č. účtu v tvare IBAN:
SK89 0200 0000 0049 1479 0756, vedený v VÚB, a.s. (ďalej len „Účet”).
Vyhodnotenie
ponukového konania
Ponukové
konanie vyhodnotí Správca do piatich (5) pracovných dní od uplynutia lehoty na
predkladanie ponúk, resp. od uplynutia dodatočne stanovenej lehoty na
predkladanie navýšených ponúk. Víťaznú ponuku za každý z Predmetov speňaženia
Správca predloží Zabezpečenému veriteľovi na schválenie do troch (3) pracovných
dní od vyhodnotenia ponúk. Zabezpečený veriteľ Správcom predloženú víťaznú
ponuku/ponuky schváli alebo neschváli a písomne o tom informuje Správcu do
desiatich (10) kalendárnych dní od predloženia víťaznej ponuky/ponúk Správcom.
V prípade, ak Zabezpečený víťaznú ponuku/ponuky v druhom kole ponukového
konania neschváli, Správca zorganizuje tretie, prípadne ďalšie kolá ponukového
konania, kým nedôjde k speňaženiu všetkých Predmetov speňaženia.
Pri
vyhodnotení ponukového konania Správcom rozhoduje najvyššia ponúknutá kúpna
cena za každý jeden z Predmetov speňaženia.
Záujemcu, ktorý sa stal víťazom ponukového
konania, t. j. ktorého ponuka bola schválená Zabezpečeným veriteľom ako
víťazná, Správca vyzve na uzatvorenie kúpnej zmluvy pod podmienkou, že kúpnu
cenu ponúknutú za konkrétny z Predmetov speňaženia zaplatí v prospech Účtu
najneskôr ku dňu podpisu kúpnej zmluvy, a to v lehote určenej Správcom, ktorá
nesmie byť kratšia ako pätnásť (15) kalendárnych dní, ibaže víťaz ponukového
konania výslovne písomne oznámi Správcovi, že žiada o skrátenie tejto lehoty.
Ak
úspešný záujemca kúpnu cenu nezaplatí v Správcom stanovenej lehote alebo v
lehote stanovenej Správcom neuzavrie kúpnu zmluvu, na víťaznú ponuku sa
neprihliada a Správca je povinný príslušné kolo ponukového konania zopakovať.
Úspešný
záujemca nadobudne Predmet speňaženia nezaťažený zabezpečovacími právami v
súlade s ust. § 93 ods. 2 ZKR.
Záverečné ustanovenia
Toto ponukové konanie nie je verejnou
súťažou alebo verejným prísľubom podľa príslušných ustanovení Občianskeho
zákonníka, ani verejnou obchodnou súťažou alebo verejným návrhom na uzatvorenie
zmluvy podľa príslušných ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník
v znení neskorších predpisov a doplnení.
Správca si vyhradzuje právo ponukové
konanie aj bez uvedenia dôvodov kedykoľvek zrušiť.
Podrobnejšie informácie ohľadom
ponukového konania a o Predmetoch speňaženia poskytne správca telefonicky
a na tel. č.: +421 908 122 228 alebo mailom na: bratislava@irkr.sk.
Ponuky je potrebné adresovať na
adresu sídla správcu – Šoltésovej 2, 811 08 Bratislava, pričom ponuka
musí byť doručená najneskôr do dňa 16.04.2025 do 16:00 hod.,
v zapečatenej nepriehľadnej obálke s nápisom „GLOBALTRADING
SLOVAKIA, s.r.o. – záväzná ponuka na stroje EOS KSI – NEOTVÁRAŤ.“ Na
ponuku, ktorá nebude spĺňať stanovené podmienky ponukového konania alebo bude
doručená oneskorene, sa nebude prihliadať.
I & R KONKURZY
A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s. – správca